1949
Concerto grosso d-moll w dawnym stylu na małą orkiestrę symfoniczną
I. Grave e Allegro non troppo, II. Aria, III. Menuet, IV. Fuga
Sinfonietta na orkiestrę symfoniczną
I. Con moto, II. Adagio, sostenuto e tranquillo (in modo d’une canzona), III. Allegro molto ed energico
Sonatina na fortepian
I. Vivo e scherzando, II. Andantino, III. Con molto con moto (quasi presto)
Koncert na fortepian i orkiestrę
I. Poco Allegro, II. Adagio non troppo ma molto tranquillo, III. Allegro
1950
Uwertura w dawnym stylu na orkiestrę
I. Adagio, II. Allegro vivace
I Symfonia
I. Allegro con fuoco, II. Quasi largo, III. Presto assai, IV. Adagio molto, V. Allegro non troppo ma giocoso
1951
Colas Breugnon. Suita w dawnym stylu
I. Preludium (Prélude), II. Kantylena miłosna (Cantilène d’amour), III. Taniec I (Basse danse), IV. Smutna pieśń (Chant triste), V. Taniec II (Gaillarde), VI. Postludium (Postlude)
Kantata Pieśń o rewolucji
I. Pieśń o rewolucji: Allegro molto e furioso; II. Pieśń o mojej ziemi: Andante e molto, cantabile e molto calmato; III. Budujemy Pospolitą Rzecz: Largo (quasi in modo d’una marcia funebre)
Muzyka do filmu dokumentalnego Kierunek Nowa Huta, reż. A. Munk
1952
II Symfonia (Sinfonia quasi una fantasia)
I. Largo, II. Allegro, III. Allegro ma non troppo
Sonatina nr 2 na fortepian
I. Vivo e giocoso, II. Andante molto e calmato, III. Allegro con fuoco
Uwertura giocosa na orkiestrę
Mała suita dziecięca na fortepian
I. Moderato, II. Andantino tranquillo, III. Allegretto grazioso, IV. Allegro giocoso
Trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli do tekstów starowłoskich
I. S’alza nel ocean la vagh’aurora (Wstaje z oceanu wdzięczna jutrzenka...): Moderato; II. O sia tranquillo... (O, czy spokojny...): Andante tranquillo; III. O, miracol d’amore... (O cudzie miłości...): Allegro giocoso
1953
Suita liryczna. Cztery pieśni do słów Juliana Tuwima na sopran z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej
I. Pieśń o czereśniach, II. Pieśń o jesieni, III. Pieśń o wiośnie, IV. Pieśń o dwóch wiatrach
Dwa kaprysy na klarnet i fortepian
I. Poco vivace, grazioso, II. Con moto
Koncert na orkiestrę
I. Grave e fugato, II. Scherzo, III. Recitativo e arioso, IV. Toccata ed inno
Dwie pieśni na chór mieszany a cappella
I. Ozleciały się siwe gołębie, II. Ej, osa, osa, zimna rosa
Dwie pieśni miłosne na sopran z towarzyszeniem fortepianu
I. Jak ja mam wesoła być, II. Przyjedź Jasiu!
1954
Cztery preludia na fagot i fortepian
I. Moderato, II. Allegretto moderato, III. Adagio, con dolore, IV. Allegro giocoso
Ballada o żołnierskim kubku, kantata na baryton, głos recytujący, chór mieszany i orkiestrę
Muzyka do sztuki Balladyna J. Słowackiego, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Juliusz i Ethel L. Kruczkowskiego, reż. A. Bardini
1955
Preludium na fortepian
Na warszawskim zlocie na głos i fortepian
Pięć piosenek dla dzieci do słów Józefa Czechowicza na głos z fortepianem
I. Na naszej łące, II. W ogródku cichutko, III. Chmurka się uniża, IV. Dawno już ucichł złoty kogucik, V. Kiedy się zje śniadanie
Muzyka do filmu dokumentalnego Warszawa w obrazach Canaletta, reż. J. Brzozowski
Muzyka do sztuki Dziady A. Mickiewicza, reż. A. Bardini
1956
Biegną wody potoku na chór mieszany a cappella
Divertimento na flet, obój, klarnet i fagot
I. Capriccio, II. Duetto, III. Quasi Valse, IV. Arietta, V. Marcia
Cassazione per orchestra
I. Adagio molto tranquillo. Allegro, II. Andante molto cantabile, III. Allegro
Cztery sonety miłosne do słów Williama Szekspira w przekładzie Macieja Słomczyńskiego na baryton i orkiestrę symfoniczną (wersja pierwsza)
I. Sonet 23: Andante; II. Sonet 91: Allegretto con anima; III. Sonet 56: Andantino, con amore; IV. Sonet 97: Lento, con gran’ espressione
Muzyka do sztuki Romeo i Julia W. Szekspira, reż. L. Zamkow
Muzyka do sztuki Samotność M. Słomczyńskiego, reż. L. Zamkow
1957
Kwartet smyczkowy
I. Andante, II. Allegro, ma non tanto, III. Adagio molto tranquillo
Muzyka do filmu fabularnego Pętla, reż. W.J. Has
Muzyka do sztuki Ludzie z martwej winnicy R. Brandstaettera, reż. H. Szletyński
Muzyka do sztuki Imiona władzy J. Broszkiewicza Jerzy, reż. L. Zamkow
1958
Cztery eseje na orkiestrę
I. Molto adagio, II. Allegretto grazioso, III. Allegro, IV. Molto adagio
Muzyka do sztuki Król Henryk IV W. Szekspira, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Wizyta starszej pani F. Dürrenmatta, reż. L. René
Muzyka do sztuki Wesele S. Wyspiańskiego, reż. S. Domańska
Muzyka do sztuki Szkoda tej czarownicy na stos Ch. Fry’a, reż. L. René
1958–1959
Ekspresje (Espressioni varianti) na skrzypce i orkiestrę
1959
Muzyka do filmu fabularnego Kamienne niebo, reż. E. i C. Petelscy
Muzyka do filmu fabularnego Lotna, reż. A. Wajda
Muzyka do sztuki Sen nocy letniej W. Szekspira, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Lilla Weneda J. Słowackiego, reż. J. Kulczyński
Muzyka do sztuki Proces w Salem A. Millera, reż. L. René
Muzyka do sztuki Romulus Wielki F. Dürrenmatta, reż. H. Mikołajska i A. Sadowski
1959–1960
Egzorta na głos recytujący, chór mieszany i orkiestrę symfoniczną
1960
Muzyka do filmu fabularnego Rok pierwszy, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do sztuki Diabeł i Pan Bóg J.P. Sartre’a, reż. L. René
Muzyka do sztuki Hamlet W. Szekspira, reż. A. Wajda
Muzyka do sztuki Ryszard III W. Szekspira, reż. J. Woszczerowicz
1959–1961
Erotyki, sześć pieśni na sopran i orkiestrę symfoniczną do słów małgorzaty Hillar
I. Inne usta, II. Chwila, III. Noc bez ciebie, IV. Wspomnienie twoich rąk, V. Czerwona klamra, VI. Prośba do macierzanki
1961
Etiuda na orkiestrę wokalną, perkusję i fortepian
Części: I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII
Muzyka do filmu dokumentalnego Prekolumbijska sztuka meksykańska, reż. J. Brzozowski
Muzyka do filmu fabularnego Kwiecień, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do filmu fabularnego Ludzie z pociągu, reż. K. Kutz
Muzyka do filmu fabularnego Ogniomistrz Kaleń, reż. E. i C. Petelscy
Muzyka do filmu fabularnego Samson, reż. A. Wajda
Muzyka do sztuki Król Edyp Sofoklesa, reż. L. René
Muzyka do sztuki Ożenek N. Gogola, reż. J. Świderski
1962
Wariacje bez tematu na orkiestrę symfoniczną
Muzyka do filmu fabularnego Między brzegami, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do filmu fabularnego Spóźnieni przechodnie, reż. J. Rybkowski
Muzyka do filmu fabularnego Zerwany most, reż. J. Passendorfer
Muzyka do sztuki Willie Stark (Gubernator) R.P. Warrena, reż. L. René
Muzyka do sztuki Andorra M. Frischa, reż. J. Warmiński
Muzyka do sztuki Smok E. Szwarca, reż. J. Kulczyk
Muzyka do sztuki Hamlet W. Szekspira, reż. G. Holoubek
1963
Pieśni truwerów na alt (lub mezzosopran) z towarzyszeniem 2 fletów i wiolonczeli
I. Preludium, II. Canto I, III. Intermezzo I, IV. Canto II, V. Intermezzo II, VI. Canto III, VII. Postludium
Muzyka epifaniczna na orkiestrę
Muzyka do filmu fabularnego Ich dzień powszedni, reż. A. Ścibor-Rylski
Muzyka do filmu fabularnego Naganiacz, reż. E. i C. Petelscy
Muzyka do filmu fabularnego Pasażerka, reż. A. Munk, W. Lesiewicz
Muzyka do sztuki Fizycy F. Dürrenmatta, reż. L. René
Muzyka do sztuki Miłość Don Perlimplina do Belisy w jego ogrodzie F.G. Lorki, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Dziewiąty sprawiedliwy J. Jurandota, reż. L. René
Muzyka do sztuki Krucjata dziecięca [wstawka do przedstawienia sztuki pt. Wizje Simony Marchard Bertolda Brechta z muzyką Hannsa Eislera] B. Brecht, reż. L. René
1964
Cztery dialogi na obój i orkiestrę kameralną
I. Andante non troppo, II. Moderato, III. Allegro moderato, IV. Adagio calmatissimo
Muzyka do filmu fabularnego Agnieszka 46, reż. S. Chęciński
Muzyka do filmu fabularnego Drewniany różaniec, reż. E. i C. Petelscy
Muzyka do filmu fabularnego Nieznany, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do sztuki Letnicy M. Gorkiego, reż. L. René
Muzyka do sztuki Czerwona róża dla mnie S. O’Casey’a, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Król Edyp Sofoklesa, reż. H. Dzieduszycka
Muzyka do sztuki Don Juan czyli miłość do geometrii M. Frischa, reż. L. René
1965
Muzyka do filmu fabularnego Człowiek z kwiatem w ustach, reż. J. Rybkowski
Muzyka do cyklu filmów fabularnych pt. Dzień ostatni, dzień pierwszy:
1. Na melinę, reż S. Różewicz
2. Nazajutrz po wojnie, reż. L. Lorentowicz
3. Wózek, reż. E. i C. Petelscy
4. Buty, reż. E. i C. Petelscy
5. Córeczka, reż. E. i C. Petelscy
6. Nad Odrą, reż. B. Poręba
7. Bigos, reż. S. Szyszko
8. Instrumentum mortis, reż. J. Zarzycki
Muzyka do filmu fabularnego Miejsce dla jednego, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do filmu fabularnego Śmierć w środkowym pokoju, reż. A. Trzos-Rastawiecki
Muzyka do filmu fabularnego Wizyta u królów, reż. J. Rybkowski
Muzyka do sztuki Miarka za miarkę W. Szekspira, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Po upadku A. Millera, reż. L. René
Muzyka do sztuki Urząd T. Brezy, reż. W. Krzemiński
Muzyka do sztuki Stanisław i Bogumił M. Dąbrowskiej, reż. J. Krasowski
Muzyka do sztuki Zamek F. Kafki, reż. J. Warmiński
Muzyka do sztuki Wędrówka mistrza Kościeja M. de Ghelderode, reż. L. René
Muzyka do sztuki Ondyna J. Giraudoux, reż. I. Kanicki
1964–1966
Jutro, dramat muzyczny w jednym akcie
1966
Cztery pieśni na mezzosopran i orkiestrę kameralną do wierszy Vesny Parun
I. Obcy, II. Gasnący blask, III. Ostatnia pieśń, IV. Powrót
Muzyka do sztuki Pruski mur W. Zalewskiego, reż. I. Kanicki
Muzyka do sztuki Romulus Wielki F. Dürrenmatta, reż. L. René
Muzyka do sztuki Trojanki Eurypidesa, reż. J. Kulczyński
Muzyka do sztuki Stanisław i Bogumił M. Dąbrowskiej, reż. K. Skuszanka
Muzyka do sztuki Kordian J. Słowackiego, reż. K. Skuszanka i J. Krasowski
Muzyka do sztuki Madame Bovary G. Flauberta, reż. I. Kanicki
Muzyka do sztuki Meteor F. Dürrenmatta, reż. L. René
1967
Cztery nowele na orkiestrę kameralną
I. Molto andante (traunquillo), II. Tempo di valse lente (calmatissimo), III. Allegro moderato, IV. Andante
Muzyka do filmu dokumentalnego Szorstka twórczość, reż. T. Jaworski
Muzyka do filmu fabularnego Przeraźliwe łoże, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do filmu fabularnego Zbrodnia lorda Artura Savile’a, reż. W. Lesiewicz
Muzyka do filmu fabularnego Kiedy miłość była zbrodnią (Rassenschande), reż. J. Rybkowski
Muzyka do sztuki Jarmark J. Anouilh, reż. J. Woszczerowicz
Muzyka do sztuki Mądremu biada A. Gribojedowa, reż. L. René
Muzyka do sztuki Anabaptyści F. Dürrenmatta, reż. L. René
1968
Pięć pieśni na mezzosopran i orkiestrę kameralną do słów Haliny Poświatowskiej. Halina Poświatowska in memoriam.
I. Rozstanie jest ptakiem: Andante non troppo; II. Podziel się ze mną: Allegro agitato; III. Boże mój, zmiłuj się nade mną: Adagio; IV. Rozcinam pomarańczę bólu: Poco andante; V. Zawsze kiedy chcę żyć, krzyczę: Andante moderato
Sinfonia breve
I. Epos, II. Epeisódion, III. Elegeia
Muzyka do sztuki Horsztyński J. Słowackiego, reż. I. Kanicki
Muzyka do sztuki Yerma F.G. Lorki, reż. A. Bardini
Muzyka do sztuki Kroniki królewskie S. Wyspiańskiego, reż. L. René
1969
Cztery sonety miłosne na baryton, smyczki i klawesyn do słów Williama Szekspira (wersja druga)
I. Sonet 23: Andante; II. Sonet 91: Allegretto con anima; III. Sonet 56: Andantino, con amore; IV. Sonet 97: Lento, con gran’ espressione
III Symfonia
I. Poco andante, improvvisando, II. Andante moderato. Allegro agitato, III. Non troppo allegro, IV. Moderato ma grave
Muzyka do serialu telewizyjnego Gniewko, syn rybaka, reż. B. Poręba
Muzyka do sztuki Kordian J. Słowackiego, reż. M. Okopiński
Muzyka do sztuki Klątwa S. Wyspiańskiego, reż. J. Gruda
Muzyka do sztuki Życie jest snem P.C. de la Barca, reż. L. René
Muzyka do sztuki Hadrian VII P. Luke, reż. J. Bratkowski
1970
Goethe-Briefe, kantata na baryton, chór mieszany i orkiestrę
Muzyka do sztuki Cymbelin W. Szekspira, reż. A. Kowalczyk
Muzyka do sztuki Marchołt gruby a sprośny, jego narodziny, życia i śmierci misterium tragikomiczne J. Kasprowicza, reż. L. René
1971
Play na kwartet smyczkowy
Muzyka do sztuki Juliusz Cezar W. Szekspira, reż. L. René
Muzyka do sztuki Kajus Cezar Kaligula K.H. Rostworowskiego, reż. I. Kanicki
1972
Psychodrama na orkiestrę
Muzyka do sztuki Na dnie M. Gorkiego, reż. J. Świderski
1973
Koncert na obój i orkiestrę
Elegeia na orkiestrę
Muzyka do filmu fabularnego Jutro, reż. B. Hussakowski
1974
Muzyka do sztuki Odprawa posłów greckich J. Kochanowskiego, reż. L. René
1975
Concerto lugubre na altówkę i orkiestrę
1976–1977
Sceny na wiolonczelę, harfę i orkiestrę
I. Rozmowa, II. Spór, III. Pojednanie
1978
Wariacje w formie ronda na kwartet smyczkowy
Muzyka do sztuki Życie Galileusza B. Brechta, reż. L. René
1980
Canzona na orkiestrę
1981
Głosy z oddali. Trzy pieśni na baryton i orkiestrę symfoniczną do słów Jarosława Iwaszkiewicza
I. Nad wiecznym jeziorem stoję, II. Noc, III. W kościele